2010-05-12

Otrolig trött av smärta

Jag är så himla trött, har fruktansvärd värk i min nacke och sen en massa saker som ska göras.... Tänk om jag kunde slippa värken en endast dag... Då skulle jag göra en massa saker som ska göras, leka med mina barn utan att behöva vara trött...
Denna smärta gör att jag bli så himla trött, men känner en inre stress av saker som ska göras, jobb som ska skötas och kilon som ska bort.
Idag är en sån där dag som jag bara vill gå ut i skogen och skrika....
Men ändå som kör jag på, fixar med alla måsten och ger mig själv lite egentid med promenader och så. Men när dagen lider mot sitt slut och barnen sover då är jag inte kaxig vill jag lova. Då är värken som värst och jag skulle vilja hugga av mig nacken och sätta den bredvid mig...

Tänk att allt kan hända på en sekund, en himla otur, så onödigt, att denne som körde på mig var ouppmärksam kostade mig smärta och trötthet, förmodligen resten av livet....


Ta hand om er och njut av livet!

2 kommentarer:

LINDA. sa...

Känner SÅ igen mig. Känslor man har men inte vågar/vill prata om. Lyckligtvis har min värk försvunnit mer och mer med åren och jag hoppas verkligen att du på något sätt också kan få lindring.
Varm kram

E sa...

Det är inge skoj, jag vet! Nu vet jag ju inte vilken form av smärta och hur det yttrar sig men det som verkligen hjälpte för mig var stödkrage och så en back on track krage, helt fantastiskt! Stödkragen måste man vara noga med att inte använda för mycket, men i situationer där nacken helt enkelt inte orkar och man då i stället börjar spänna sig så avlastar det att sätta på den. Bara tips som funkade för mig som sagt! :O)