2007-02-12

Drömma får man göra =)

Sitter på jobbet nu, har lagt om mina tider lite granna, jobbar nu heldag på måndag och ledig på onsdagar, tisdag, torsdag och fredag jobbar jag fortfarande halvdagar. Var inte så himla pugg kan jag lova i morse när klockan ringde, vaknade 02.00 i natt öfr att gå på toa, sen låg jag vaken till 05.30 cirka, sov en stund innan klockan ringde 06.00.... *suck*
Är skapligt trött nu och orkar knappt hålla ögonen öppna....
Sitter på jobbet nu, ska ta och sopa av golvet lite sen är det lunch vid 12.00 sen kommer det ungar lite senare så då händer det nått i alla fall. Funderar på att åka till syster och äta min matlåda idag... alltid lika kul att hälsa på där... :)

Snart husvisning på vårat "drömhus", jag låg och funderade på tapeter i natt när jag inte kunde sova.
Det blir nogatfärg i köket, med bruna kakelplattor och vita skåpluckor(vilket redan är i huset), klä om köksstolarna i ett tyg som går i brunt och vitt.
Grått i hallen med mörkgrått klinkers med golvvärme. Hatthylla och skohylla i grått stål från ikea. Plus en vit byrå i hallen för mössar, vantar, raggsockor mm.
Vardagsrummet blir också att gå i natutfärger som i köket, dock en lite mörkare kulör på väggarna. Bruna gardniner, matbord i ljust trä, billy bokhyllor i ljust trä...
Vårat sovrum blir i samma blå tapet som vi har i lägenheter.
Sen så ska vi väl fixa toaletterna och tvättstugan efter som.... Barnkammaren fixar vi till när bebisen har kommit så att vi vet vilken kulör vi ska ha på väggarna =)

Ja ja drömma kan man ju alltid få göra..... men jag känner verkligen för det där huset, det känns som om det är "vårat" hus och jag hoppas verkligen att vi vinner budgivningen. Det börjar ju bli lite panik men större boende känner jag. Vi har ju uppsägning av lägenheten sen så brukar det ju vara några månader innan man får tillgång till huset.... Skulle vara så himla skönt att få flytta in och hinna tapetsera och fixa så mycket som möjligt innan bebsien bestämmer sig för att komma ut. Sen skulle det vara skönt att ha nått att göra de två sista månaderna som jag ska vara hemma på hvandeskapspenning.

Nej ska ta och ringa tandläkaren nu och min syster yster.

Inga kommentarer: