2009-07-30

Besök och 3 månaders sprutan

Idag var det BVC på förmiddagen, 3 månaders sprutan skulle tas och vägning och mätning. Vägning och mätning var ju inga problem men den där sprutan.... eller rättare sagt TVÅ sprutor som skulle tas i varsitt ben. Jag tyckte så synd om lilla prinsessan för dom gör tydligen väldigt ont.
När vi kom hem så fick vi besök av min extra syster Roxana och hennes familj, supermysigt och barnen lekte så bra tillsammans, Eila, Rox äldsta dotter tog så bra hand om Simon.
Simon och Maja fick en varsin skylt att ha på deras rum.
Anna, Mattias och grabbarna kom också hit, de hade med sig paket till Simon, en buss och en film Lotta på Bråkmakargatan, både Simon och mamma blev nöjd =)
(jag älskar Astrid Lindgren filmer)
Nu på eftermiddagen/kvällen har Maja varit så gnällig och inget annat än i famnen har varit till belåtenhet Nu sover hon äntligen efter lite alvedon och massa närhet.
Nu är det bara Simon som fortfarande inte sover, Niklas är ute med Thomas och lagar bilen så det fick bli så här i kväll. Var rätt svårt att lägga Simon samtidigt som jag skulle trösta Maja.
Tur det är sommarlov.. =)
Nej nu ska jag ta och mysa lite med Simon, i morgon ska jag försöka åka iväg en tur själv och kika på Ta till vara och loppisen vid gamla Willys.
Sen är vi bortbjudna till familjen Karlsson, åker ju på semester med dom nästa vecka.
Hej på er så länge!

Inga kommentarer: