2009-11-01

Blir inte alltid som man tänkt

Nej det blir inte alltid som man tänkt sig, vi hade planerat en hemmafest i lördags, men min morfar somnade in natten till i lördags så det kändes inte så lägligt att ha en fest på kvällen.
Barnen fick åka iväg till farmor respektive morfar & UB, så jag och Niklas fixade med lite saker som ha blivit liggande sen så tända vi en massa ljus båda inne och ute, lagade god mat och hyrde film. Jag poppade "Eviva espania" tillägnad morfar funderade vad han lämnade efter sig, vad han har lärt mig här i livet.
Idag känns det bättre, min morfar levde ett långt och rikt liv, han hade barn, barnbarn och barnbarns barn, han har gjort mycket i livet.
Han har lärt mig att man är mycket starkare än vad man tror, det finns alltid lite mer kraft om man bara kämpar.
Det är så klart tomt och kommer att vara länge men ett bättre slut än vad morfar fick kan man nästan inte få.
Han var en fin man min morfar!

2 kommentarer:

Emmas idéer sa...

Vad fint du skriver vännen. Han var säkert en mycket lycklig man som fick ha er alla runtomkring sig.

LINDA. sa...

"Döden är det finaste som finns, därför har man sparat den till sist"