2008-11-18

Känsloladdad helg

I torsdags eftermiddag så lämnade vi Simon hos farmor, han skulle få sova där och vi skulle få sova en hel natt... för en gångs skull.
Allstå Simon sover bra det är inte det men vi får springa några gånger på natten och stoppa i nappen och sen så får vi ta in honom till oss fram åt småtimmarna och då ligger han och sparkar på mig tills vi går upp. Så det var skönt att få sova ostört en natt.

I fredags hade vi först ultraljud och sen begravning så Simon var hos farmor hela dagen.
Jag och Niklas hade bestämt oss för att ta reda på könet denna gång och var himla spända inför UL, allt såg bra ut med bebisen och det var en livlig liten rackare, men något kön kunde dom inte se, barmorskan letade i 15 minuter utan resultat..... Så vi får allt vänta, så typiskt när vi hade bestämt oss. =)

Efter ultraljudet så gick vi på stan och kikade lite sedan åkte vi ut till Svärdsjö på begravning.... det var mina kusiners pappa som dött. Han var alldeles för ung för att ryckas bort nu.... mina kusiner är mitt livet och nu utan pappa, det är så himla orättvist. Begravning var väldigt fin och det spelades mycket fina låtar, Evert hade tyckt om det tror jag.
R.I.P Evert!
Lördagen så var det dop vi skulle på, Niklas lilla kusin Hampus skulle döpas.
Det var i en liten kyrka i Borlänge som det ägde rum och det var superfint och mysigt.
Efter dopet åkte jag och Simon till min pappa, Niklas skulle ha party hemma men killarna från svensexan.
Hos min pappa hade vi mysigt och Simon somnade i morfars knä vid 21 tiden..... =)
Åkte hem efter lunch och myste en stund med familjen innan jag åkte till mamma för att fira hennes födelsedag, jag och syster hade med oss tacos så vi åt gott och skrattade mycket (vilket vi ALLTID gör)
Sen var det måndag igen och Niklas åkte till Sälen för att jobba, han har varit hemma några veckor nu och jobbat och det har vi snabbt vant oss med... Så nu är det otroligt tomt utan honom hemma. Hoppas han snart hittar något på hemmaplan igen.
Nej nu måste jag plugga lite så jag hinner med det jag ska innan Simon ska hämtas...
Ska inhandla tyg till kökssoffan idag.
~Hej hopp~

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att UL gick bra. Så klart att det gör det, men man är ju ändå lite nervös.. Spännande att se vad det är för en liten gymnast som kommer ut;) Lukas var det också en väldig fart på när vi var på UL och det är det fortfarande. Vet inte om du höll på som jag när du väntade Simon, men jag höll ju på med min lista vad som stämde bäst in på pojk eller flicka. Vad man var sugen på, hur håret var, om man var vackrare än tidigare (!), om man mådde illa eller nte, halsbränna eller inte, hur håret på benen växte... ALLT! Det var övervägande på flicksidan även om det var ganska jämnt, men ut kom som sagt en liten kille. Listan finns i ett par omgångar på min blogg om du är nyfiken;)

Beas sa...

Både sorg och glädje i ett och samma inlägg...ungefär som livet i stort. Lycka till med den lilla i magen.