2009-03-20

Kvack, kvack, kvack

Den här veckan har Simon varit hemma pga att han har fått förkylningsastma och behövde medicin flera gånger par dag i början. Han trivs inte alls att bara vara hemma hela tiden, tror han kommer att tycka det blir toppen på måndag när han ska till dagis igen.
Får se hur många veckor han går innan bebisen kommer och han får vara hemma ett tag igen?? Ja nu är det ju inte mer än MAX 4 ½ vecka kvar, känns skönt.

För två kvällar sen skulle jag lägga Simon, Niklas var på träning så jag hade ingen som kunde byta av mig heller. Simon var inte ledsen eller dryg utan ville bara inte sova, han pratade lite var tyst en stund osv. Till slut så gick jag in till vår säng och la oss, Simon kröp runt ett tag och mitt tålamod var slut för länge sedan kan jag lova. Då helt plötslig sätter han sig på knä och lägger händerna på ryggen (som när man dansar små grodorna) och säger Kvack, kvack, kvack, fatta hur svårt det var att hålla sig för skratt =)
När jag väl kom ner och kikade på klockan så hade jag hållt på i TVÅ timmar och lagt honom, det händer ju annars aldrig...... Men jag fick ett leende på läpparna som sent gick bort =)

Idag har jag varit och uträttat lite ärenden medan Simon och Niklas var in till Falun och kikade på skidor tillsammans med morfar. Sen åkte jag och Simon till Falun igen på 6-års kalas hos Simons kusin Noel. 13 barn var det som busade, åt tacos, godis, kakor, glass mm.

Nej nu kallar soffan efter en lång dag =)

~Ha en underbar helg!~

Inga kommentarer: