2009-02-18

En stund för mig själv...

Niklas tog Simon i vagnen och gick till dagis idag, vår stora bil är inne på lackering och den lilla bilen la av igår... verkar vara stora fel på den så den får nog åka till skroten.
Så nu sitter jag här en stund för mig själv och det är så himla lugnt och tyst...har tagit mig en kopp kaffe och bara njuter av lite "egentid".

Som ni säkert vet så hade jag "egentid" i helgen med min syster, det var så otroligt mysigt, men visst saknade jag att dela säng med mina killar =)

Vi åkte till Gävle på eftermiddagen, en trevlig bilresa på ca 1 timme, alldelens lagom
Väl framme på hotellet (som var samma som förra året) drog vi på oss myskläder och kröp upp i dom otroligt sköna sängarna och åt sushi.
Sen förblev vi liggandes i sängarna och kikade på Melodifestivalen. Vi hejade på Lili och Susie som hade den klart bästa låten den kvällen, hoppas dom går vidare i Andra chansen i alla fall.

Vi somande runt 23.30 och sov som små stockar till klockan 07.00, då var det bara att göra sig klar för att äta den efterlängtade hotellfrukosten =). Eftersom jag är gravid går det inte att vänta för länge innan det kommer nått i magen, ville ju inte spy och så där.

Ikea väntade på hemvägen, handlade lite småsaker som fattades hemma.
Gissa om det var underbart att komma hem sen, BORTA BRA MED HEMMA BÄSTE heter det ju =)


Nu över till något helt annat.
Funderade över hur det är när man är gravid, folk säger tjockis till en, klappar en på magen mm, ja man är tydligen en sak för allmänheten att kommentera och röra vid...
Jag har inget emot att mina nära och kära klappar mig på magen och frågar saker, men när personer som jag inte har en nära relation med börjar ta sig friheter att klappa mig på magen och säga tjockis och oj, vad stor du har blivit mm då reagerar jag.
Jag gillar inte när människor kliver in på "mitt område" och tar på mig..... Fråga först!!!

Nu är det bara två månader kvar till BF.... tiden går så himla fort och jag börjar få lite panik. Måste hinna med allt som jag vill hinna innan. Fixa iordning bebisrummet och tvätta kläder mm... Men jag måste ta det lugnt och säga till mig själv att jag hinner, inte kul att gå runt och ha panik sista tiden.....

Nej nu ska jag att och dricka upp mitt kaffe och sen väntar en garderob!

Ha en toppen dag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller helt med dig om detdär med att ta på magen och säga sådär!! Självklart frågar man först! Är ju inte speciellt kul å bli kallad tjockis heller även om man är gravid! Vissa är inte så smidiga helt enkelt. Hoppas det är bra med er! Kramar

Anonym sa...

Har börjat förstå vad du pratar om, håller med om att det är ok med dom man känner, men när nästan okända människor säger kommentarer och klappar en på magen då är det inte lika gulligt längre. Hoppas att du mår bra! Kram Lisa Pettersson
www.lizhasblogg.blogspot.com

Malin sa...

Klarade mig bra från ovälkomna klappar och kommentarer eftersom jag jobbar på ett litet kontor med sex andra. Varav en till är tjej. Det var knappt någon som frågade hur jag mådde. Det kändes också konstigt.
Spännande! Två månader är ju ingen tid alls!