2009-02-01

Feber, hosta och snuva

Har en febrig, snuvig och hostig Simon här hemma. Niklas är och kollar på fotboll och sen skulle han handla på ICA.
I går fick jag en halv dag för mig själv, följde med mamma till Svärdsjö, vi hälsade på mormor och morfar och sen åkte vi till en gårdsbutik för mamma skulle köpa ett fårskin till bebisen. Det var superfint och kanonmjukt, kommer nog att passa bebisen perfekt. Simon fick ett vitt när han föddes och det är perfekt att ha i vagnen.. =)
Vi stannade på City Cross på vägen hem, alltid lika trevligt att kika runt där.

I går kväll hade vi bestämt oss för att vara snäppet envisare än vår son, han har haft en period igen där han vägrar att somna på sitt rum och ska vara vaken tills vi går och lägger oss. Och igår kände vi att det fick vara nog! Eller jag ska väl inte dra i mig i det hela, jag har inte alls nå tålamod nu och det skär i hjärtat på mig när Simon gråter för att han vill gå ner. Så Niklas (världens bästa man) tog kampen i går, det tog ca 45 minuter, så det var inte så farligt, under tiden fick jag lov att sysselsätta mig med en massa saker, jag gjorde mat, sydde en gardin och diskade för fullt =)
Vi kikade på film och åt i lugn och ro, sen började springet upp till Simon fram till 24.00. Niklas sprang nog upp 5 gånger för att få honom att somna om, men i natt när han vaknade fick han komma in till oss. I morse när vi gick upp så upptäckte vi att han har feber, näsan rinner och han har hosta. Så det var nog inte så konstigt att kan var knölig i går kväll/natt. Vi hoppas att det går bra i kväll med, jag kryper nog ner i ett varmt bad och hög musik.

Nu sitter Simon och kikar på Saltkråkan, vi ska börja med maten när Niklas kommer, tacos blir det i kväll, mums!

~Hej hopp!~

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tjejen!
Vi ligger oxå i flunsan, Eila är dock på bättringsvägen...fy för feber, halsont och hosta!
Hoppas du mår bra och att du tillåter dig själv att ta det lugnt också.
Hälsa hela familjen & hoppas vi kan ses snart. KRAM Rox

cpmamman sa...

Fy då. Vi har också feber och hosta! Hur är det annars? Med magen?

Krya på er!