2009-04-21

Försov oss.....

Det hör ju inte till vanligheten att man försover sig som små barnsförälder, men vi lyckades i dag.
Kan ju bero på att Simon hade nån konstig timme för sig i natt och bara skrek och skulle gå och kika ut genom fönstren, han fick hållas ett tag men sen var det dags att sova igen.
Jag sover inte så bra nu och har inte gjort sen jag var i veckan 25 så Niklas fick vara uppe med honom ett tag.

Ja och ingen bebis så långt ögat kan nå heller, denna väntan är ju otroligt trevlig måste jag säga, känner inte alls någon panik utan är otroligt lugn och sansad.... eller inte!!!
Idag ska vi till MVC och då ska jag be att hon ringer in till Falun och pratar med dom om vi får komma in redan i morgon kanske Har läst på om värksvaghet som jag hade förra gången och det verkar vara så att man har det i kroppen inget som bara blir. Är det så tycker jag att det är fruktansvärt onödigt att låta mig gå över överhuvudtaget, då skulle dom väl ha erbjudit mig snitt redan på en gång. Jag har ju hela tiden varit inställd på att föda vaginalt men är det så att min kropp är värksvag så är det ju så och då förstår jag inte att dom vill pina mig att gå och vänta.
Nej jag kommer att vara bestämd idag och det är faktiskt så att det är JAG som bestämmer om min kropp ingen annan.

Undra om det blir lite städning idag innan MVC.

~Ha en bra dag i alla fall!~

2 kommentarer:

Karro sa...

Hej Kriztin!
Ville bara önska dig lycka till! Jag tror inte alls att det behöver vara så att du är värksvag helt och hållet, men jag tycker absolut att du ska säga att du vill ha en igångsättning om du inte mår bra nu! Är ju inte meningen att du ska vara helt slut när det är dags för förlossning heller! Som sagt Lycka till och hoppas att bebin kommer snart! Många kramar Karro

Malin sa...

Go Girl!!! Klart att du ska bestämma hur du vill ha det! Jag håller tummen:) Lukas kom dagen efter han skulle och jag var nog allt annat än värksvag... Allt gick väldigt snabbt och jag är så glad och tacksam för det. Även om det nästan gick lite för fort istället. Jag avundas dig inte så jag hoppas de hjälper dig igång på det ena eller andra sättet NU så du slipper plågas och så att den lilla myran får visa vem Han/Hon är!
Kram kram!